Dieta w sporcie

Większość osób regularnie grających w unihokeja potrzebuje w codziennej diecie mnóstwa wartościowych węglowodanów, aby uzupełnić zapasy energetyczne w organizmie. Ma to ogromne znaczenie w przypadku intensywności treningów, dlatego nie należy lekceważyć obecności węglowodanów w codziennym odżywianiu. Po intensywnych sesjach treningowych należy je natychmiast uzupełniać. Zwłaszcza, gdy staramy się prowadzić aktywny tryb życia, a unihokej wprowadzamy do naszej codzienności stopniowo go odkrywając. Pomóc też mogą odżywki węglowodanowe i białkowe, aby wzmocnić organizm i przygotować mięśnie do intensywnego wysiłku. Regeneracja między kolejnymi treningami jest także szczególnie ważna, dlatego nie można jej lekceważyć. Najlepiej zrobić sobie kilka dni przerwy od kolejnego meczu, szczególnie jeśli dopiero zaczynasz poznawać unihokeja i dokuczają Ci zakwasy. Hokeiści powinni mieć dobrze zbilansowaną dietę, bogatą w białko i węglowodany.

Dobrze przemyślane odżywianie ma ogromny wpływ na kondycję psychiczną i fizyczną, co ma ogromne znaczenie podczas intensywnych meczów unihokeja. Zdolność koncentracji, a także szybkiego reagowania jest niezwykle ważna w tym sporcie. Jeśli planujesz karierę bramkarza albo napastnika to wiedz, że musisz się naprawdę zdrowo odżywiać, aby mieć dużo energii podczas rozgrywek na boisku. Dieta sportowca powinna być bogata w minerały i witaminy. Oprócz tego warto pozwolić sobie na chwilę odpoczynku, aby naładować akumulatory przed kolejnym meczem unihokeja.